دانشگاه نانجینگ مدیکال

در اینجا میخوانید

تعداد دانشجو 70000

شهر نانجینگ

رنک جهانی 201

تعداد ایرانیان180

دانشگاه نانجینگ مدیکال در شهر نانجینگ کشور چین با رتبه عالی پزشکی و بورسیه پزشکی تا ۵۰ درصد و رتبه ۱۲۶ با ۲۴ بیمارستان به ایرانیان پذیرش میده و مورد تایید وزارت بهداشت ایران هست، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید

معرفی دانشگاه نانجینگ مدیکال

دانشگاه نانجینگ مدیکال یک دانشگاه دولتی در شهر نانجینگ کشور چین ، استان جیانگسو قرار دارد. دانشگاه نانجینگ مدیکال در سال ۱۹۳۴ در شهر ججیانگ تاسیس شد و در سال ۱۹۵۷ به شهر نانجینگ منتقل شد.
این دانشگاه دارای ۲ پردیس هست ،

  1. پردیس wutai
  2. پردیس jiangning
    هر ۲ پردیس دانشگاه نانجینگ مدیکال دارای بخش دانشجویان بین الملل هست.
    این دانشگاه از سال ۲۰۰۵ میلادی شروع به تدریس رشته پزشکی عمومی به زبان انگلیسی کرد که از طرف وزارت آموزش کشور چین (MOE) مورد تایید قرار گرفت.
    از سال ۲۰۲۰ میلاد دانشگاه نانجینگ مدیکال دارای ۲ پردیس شد، همانطور که در بالا نام برده شد این پردیس ها با نام های وو تای و جیانگ نینگ مشغول به فعالیت هستند، پردیس Wutai قدیمی تر و پردیس اصلی شناخته می‌شود که مساحت آن ۸ هکتار می‌باشد ، پردیس Jiangning با مساحت ۸۷ هکتار تقریبا یازده برابر بزرگ‌ تر از پردیس اصلیست و پردیس جیانگ نینگ را با نام پردیس جدید نیز میشناسند.
    پردیس Wutai یا همان پردیس اصلی مرکز آموزش پزشکی عمومی (MBBS) برای دانشجویان چینی و خارجی می‌باشد .

تاریخچه دانشگاه نانجینگ مدیکال

این دانشگاه در ابتدا با نام کالج ملی جیانگسو در سال ۱۹۳۴ تاسیس شد که پس از انتقال این دانشگاه از ججیانگ به نانجینگ در سال ۱۹۵۷ به نام کالج نانجینگ مدیکال (کالج پزشکی نانجینگ)تغیر نام داد.
دانشگاه نانجینگ مدیکال اولین دانشگاه کشور چین بود که دوره پزشکی عمومی ۶ ساله را به دانشجویان ارائه داد و اولین بار در سال ۱۹۶۲ ارائه داد. این دانشگا در سال ۱۹۸۱ مجوز تدریس مقاطع ارشد و دکتری را از وزارت آموزش کشور چین (MOE) گرفت و هر ساله به رشته های خود افزود.
این دانشگاه در سال ۱۹۹۳ از کالج نانجینگ مدیکال به دانشگاه نانجینگ مدیکال (دانشگاه نانجینگ مدیکال) تغییر نام داد، این دانشگاه در حال حاضر جزو برترین دانشگاه های کشور چین و به همچنین از برترین دانشگاه های رشته پزشکی عمومی جهان شناخته می‌شود.

PicsArt 05 09 10.04.15
دانشگاه نانجینگ مدیکال 4

دانشکده ها و دپارتمان های دانشگاه نانجینگ مدیکال

دانشگاه نانجینگ مدیکال در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری و فوق دکتری رشته تحصیلی ارائه میده.
این دانشگاه دارای یک دپارتمان مستقل و ۱۶ دپارتمان وابسطست. اکثر دانشجویان این دانشگاه برای تحصیل رشته‌ های پزشکی عمومی ، بهداشت عمومی و یا مراقبت های پزشکی هستند.
این دانشگاه شامل ۱۲ دانشکده می‌باشد ، دانشکده های دانشگاه نانجینگ مدیکال عبارتند از :

  1. دانشکده علوم پایه پزشکی
  2. دانشکده اول پزشکی بالینی
  3. دانشکده دوم پزشکی بالینی‌
  4. دانشکده سوم پزشکی بالینی
  5. دانشکده چهارم بالینی
  6. دانشکده پزشکی بالینی گولو
  7. دانشکده بهداشت عمومی
  8. دانشکده دندان‌شناسی
  9. دانشکده علوم دارویی
  10. دانشکده پرستاری
  11. دانشکده سیاست‌گذاری
  12. دانشکده مدیریت پزشکی

به همچنین این دانشگاه شامل ۴ کالج می‌باشد ، کالج های دانشگاه عبارتند از :

  1. کالج مطالعات بین المللی
  2. کالج آموزش مداوم
  3. کالج آموزش عالی فنی و حرفه ای
  4. کالج آموزش بین المللی

دانشگاه نانجینگ مدیکال دارای ۲۴ بیمارستان وابسته هست به غیر‌ از این ۲۴ بیمارستان حدود ۵۰ بیمارستان برای آموزش در اختیار این دانشگاه قرار دارند. این بیمارستان ها در استان های جیانگ سو ، ژجیانگ و شاندونگ قرار دارند.

دانشگاه نانجینگ مدیکال بیشتر از ۱۴۰۰ هیات علمی ثبت شده دارد ، از بین این اعضا حدود ۱۱۷ استاد تمام و ۱۷۵ دانشیار می باشد. به همچنین ۸۱۲ تن از آنها استاد راهنما در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۸۵ استاد راهنما در مقطع دکتری میباشند.
دانشگاه نانجینگ مدیکال ادعا دارد که دارای یک آکادمی کوچک مهندسی چین ، به همچنین یک استاد برجسته از چانگ جیانگ و دو کارشناس جهانی استخدام‌شده از برنامه ملی هزار استعداد می‌باشد.
دانشگاه نانجینگ مدیکال دارای ۶ برنده بودجه ملی چین برای دانشمندان برجسته جوان هست به همچنین از دستاورد های این دانشگاه میتوان به برنده شدن یک نفر در جایزه ملی معلمان ممتاز و پنج برنده بودجه برنامه حمایت از استعدادهای عالی قرن جدید وزارت آموزش و پرورش چین (MOE) میباشد.
دانشگاه نانجینگ مدیکال دارای ۹ استاد انتصابی ویژه جیانگ سو میباشد ، از سایر حمایت های این دانشگاه از سمت کشور چین می‌توان به سه تیم آموزشی در سطح ایالتی و یک تیم نوآوری از وزارت آموزش کشور چین نام برد که این تیم دارای یک برنامه تبادل و همکاری بین المللیست و در این برنامه مربیان را برای تحصیل به خارج از کشور می فرستد.
در این برنامه مربیان با موسسات تحقیقاتی علمی و دانشکده های پزشکی در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، آلمان، ژاپن و فرانسه همکاری می کند که تا سال 2014 این تیم بیش از ۵۰۰ عضو داشت.
از دیگر دستاورد های دانشگاه نانجینگ مدیکال بدلیل تدریس عالی از طرف رنکینگ های جهانی یک سازمان شریک با اتحاد برای سیاست سلامت و تحقیقات سیستم در سازمان بهداشت جهانی است

PicsArt 05 09 10.04.56
دانشگاه نانجینگ مدیکال 5

رنکینگ دانشگاه نانجینگ مدیکال

دانشگاه مادر نانجینگ رتبه ۱۲۶ جهان را دارد که از بهترین اساتید جهان استفاده می‌کند.
دانشگاه نانجینگ مدیکال در سال ۲۰۲۲ در رنکینگ شانگهای جیاتونگ رتبه ۲۰۱ جهان را به خود اختصاص داد ، این دانشگاه در رشته پزشکی عمومی جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور چین شناخته می‌شود.
به همچنین این دانشگاه از بهترین اساتید برجسته از سراسر جهان برای آموزش دانشجویان خود استفاده می‌کند.

پزشکی عمومی در دانشگاه نانجینگ مدیکال

دانشگاه نانجینگ مدیکال یکی از دانشگاه های لیست مورد تایید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایران میباشد که سالانه از سراسر جهان پذیرش می‌گیرد که سهم ایرانیان از ۱۵۰ ظرفیت سالانه خود تنها ۲۰ سهم به ایرانیان تعلق می‌گیرد ،این دانشگاه بورسیه تحصیلی هم داره که در ادامه مقاله خواهید خواند.
هزینه شهریه رشته پزشکی عمومی در دانشگاه نانجینگ مدیکال سالانه ۳۳ هزار و ۸۰۰ یوان میباشد
دانشجویان باید‌ شهریه سال اول رو قبل از ورودشون به کشور چین بپردازند و شهریه سال های بعد رو میتونن حضوری و یا حتی ترم به ترم بنا به تصمیم دانشگاه پرداخت کنند.
از سایر هزینه های دانشجویان می‌توان به هزینه خوابگاه سالانه بین ۷ تا ۱۱ هزار یوان هست ، خوابگاه های این دانشگاه دو نفره هستند که دانشجویانی که تمایل به خوابگاه تک نفره دارند باید هزینه هر دو‌ نفر اتاق را بپردازند.
هزینه امرار معاش در شهر نانجینگ برای دانشجویان ماهانه ۱۵۰۰ یوان مینیموم در نظر گرفته میشود به غیر از هزینه های فوق هزینه بیمه ۸۰۰ یوان سالانه و هزینه ویزا ۸۰۰ یوان سالانه رو نیز باید در نظر گرفت.

بورسیه پزشکی عمومی دانشگاه نانجینگ مدیکال

دانشگاه نانجینگ مدیکال رشته پزشکی عمومی به زبان انگلیسی را بورسیه تا ۵۰ درصد را ارایه می‌دهد
دانشجویان واجد شرایط باید معدل خوب داشته باشند و از طریق معرف معتبر به ‌دانشگاه معرفی بشوند ، که کارشناسان آشنا با برسی معدل شما درصد بورسیه ایی که به شما تعلق میگیره رو به شما اعلام می‌کند. دانشگاه نانجینگ مدیکال از سال دوم این بورسیه را ارایه می‌دهد ولی اگر بخواهید از سال اول این بورسیه را دارا باشید باید دوره پریمدیکال بگذرونید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه نانجینگ مدیکال

برای تحصیل پزشکی عمومی در این دانشگاه که پرطرفدار ترین رشته این دانشگاست باید سن ریز ۲۵ سال و معدل مناسب داشت، منظور از معدل مناسب معدل بالا نیست باید دروس اختصاصی تون بررسی بشه و معدل گیری خاص دارد مشاوران آشنا در اینجا هستند که آماده پاسخگویی شما باشند و میتونیم بهتون بگیم که آیا میتونید در این دانشگاه پذیرش بشید و با پذیرش تون چند درصد بورسیه بگیرید. تمام دوره به زبان انگلیسیت و از شما مدرک زبان انگلیسی نمیخواد منتهی این دانشگاه از شما مصاحبه می‌گیرد.

مدارک مورد نیاز برای رشته پزشکی عمومی

  1. عکس ۳ در ۴
  2. اسکن تمام صفحات پاسورت
  3. اسکن ترجمه گواهی دیپلم (انگلیسی)
  4. اسکن ترجمه ریزنمرات دیپلم (انگلیسی)
  5. اسکن ترجمه گواهی عدم سو پیشینه کیفری (انگلیسی)
  6. اسکن گواهی تمکن مالی
PicsArt 05 09 10.05.40
دانشگاه نانجینگ مدیکال 6

شهر نانجینگ

دانشگاه نانجینگ مدیکال در شهر نانجینگ که در مرکز استان جیانگسو کشور چین واقع شده ، این شهر دومین شهر بزرگ در شرق چین شناخته شده ، این شهر در منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه قرار دارد که آب و هوای این شهر رو بی نظیر کرده ، بدلیل آب و هوای مناسب از سلسله های قدیم کشور چین این شهر مورد علاقه بوده و دارای تاریخ و فرهنگ بسیار زیباست که دانشجویان میتونن در تایم آزاد بین ترم شون از این مکان ها دیدن کنند. این شهر از خود مختاری در زمینه قضایی و اقتصادی برخوردار هست. این شهر جزو ۱۰۰ شهر برتر در رتبه بندی جهانی رو به خود اختصاص داده.

سوالان متداول دانشجویان

  1. آیا این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت هست؟
    بله این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هست
  2. تحصیل در این دانشگاه به چه زبان هست؟
    به زبان انگلیسی تدریس میشه
  3. بعد تحصیل کدام کشور ها میشه برای مهاجرت رفت؟
    بدلیل اینکه این دانشگاه از رتبه علمی بالایی برخوردار هست میتونید به اغلب کشور های اروپایی و امریکا مهاجرت کاری و تحصیلی داشته باشید.
  4. شهر نانجینگ آب و هوا مناسب دارد؟
    دانشگاه نانجینگ مدیکال در شهر نانجینگ قرار دارد شهر نانجینگ یکی از شهر های خوش آب و هوا کشور چین هست که دارای رودخانه بسیار زیبا و طبیعت بی نظیر هست، آب و هوای این شهر ۴ فصل و بسیار مناسب هست،
ashnavisa

دانشگاه چاینا مدیکال

دانشگاه چاینا مدیکال یکی از پرطرفدارترین دانشگاه های دندانپزشکی و پزشکی کشور چین که زیر نظر دانشگاه کویینز لندنه، با ما تا ادامه این مقاله

ادامه مطلب »
ashnavisa

دانشگاه نانتونگ

دانشگاه نانتونگ کشور چین در ۲ سال اخیر تعداد کثیری از ایرانیان رو به سمت خود جذب کرده و قیمت مناسب این دانشگاه به همراه

ادامه مطلب »
ashnavisa

دانشگاه ژنگژو (جنگجو)

دانشگاه ژنگژو بزرگ‌ترین دانشگاه چین از لحاظ وسعت ‌و تعداد دانشجوست ، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. معرفی دانشگاه ژنگژو (جنگجو) دانشگاه

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی شده با ❤️ توسط نیاس از تیم بکساوب 

Copyright © 2023 | ashnavisa.ir