معرفی دانشگاه ججیانگ (ژجیانگ)

در اینجا میخوانید

تعداد دانشجو 46000

شهر هانگژو

رنک جهانی 45

تعداد ایرانیان150

دانشگاه ججیانگ (ژجیانگ) با رتبه ۴۵ جهان در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ یک دانشگاه دولتی چین که در شهر هانگژو واقع شده ، پر تقاضا ترین دانشگاه کشور چین برای تحصیل رشته پزشکی بین ایرانیانه، با ما تا انتهای این مقاله در ارتباط باشید تا صفر تا صد این دانشگاه رو توضیح بدیم.

معرفی دانشگاه ججیانگ (ژجیانگ) چین

این دانشگاه همانند دانشگاه شیان جیاتونگ جزو اتحادیه C9 چین هست، این دانشگاه از سال ۱۸۹۷ به عنوان دانشگاه تحقیقات عمومی شناخته می‌شوند.
همچنین دانشگاه ججیانگ به کمبریج شرق معروفه.
این دانشگاه در شهر هانگژو قرار دارد که به گفته مارکوپولو بهشت رو زمین شناخته میشه، شهر هانگژو در مرکز استان ججیانگ قرار دارد، این دانشگاه شامل ۳۰۰ برنامه کارشناسی و ۱۴۰ برنامه ارشد است، رشته پزشکی عمومی این دانشگاه پر تقاضا ترین رشته بین ایرانیانه.
این دانشگاه شامل ۶ کتابخانه با بیش از ۶ میلیون جلد کتاب غنی ترین مرکز‌ آموزشی این کشور به شمار می‌رود ، به همچنین این دانشگاه دارای ۷ بیمارستان ، ۲ موسسه بین المللی مشترک، یک موزه و بیش از ۲۱۰ سازمان دانشجویست .

رشته های تحصیلی دانشگاه ججیانگ

ین دانشگاه دارای ۴۶.۰۰۰ دانشجو دارد که تقریبا ۵۰ درصد این دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستن این دانشگاه شامل ۷ دانشکده ۱۲ حوزه علمیست.
دانشکده های دانشگاه ججیانگ عبارتند از:

  1. دانشکده علوم هنر معلوم انسانی
  2. دانشکده علوم اجتماعی
  3. دانشکده علوم
  4. دانشکده مهندسی
  5. دانشکده اطلاعات
  6. دانشکده کشاورزی، زندگی و‌ محیط زیست
  7. دانشکده پزشکی
PicsArt 04 29 08.04.09
معرفی دانشگاه ججیانگ (ژجیانگ) 5

رتبه علمی دانشگاه ججیانگ

دانشگاه ججیانگ در انواع رتبه بندی های مختلف اعتبار خوبی دارد ولی در معتبرترین رنکینگ جهان ، رنکینگ QS ، رتبه ۴۵ جهان در سال ۲۰۲۳ به خود داده، این دانشگاه رتبه ۶ ام در بین دانشگاه های چین و رتبه ۷ ام بین دانشگاه های آسیا را دارد.
دانشگاه ججیانگ دارای ۴.۰۰۰ هیات علمی که ۵۳ عضو آنها عضو آکادمی مهندسی و علوم چین هستند.

دستاورد های دانشگاه ججیانگ

دانشگاه ججیانگ دستاورد های پزشکی و مهندسی فراوان دارد از دستاورد های این دانشگاه می‌توان به سفر به فضا با فضاپیمای بدون سرنشین، شبیه سازی پرواز هواپیما های بزرگ ، انرژی پاک، طرح سلامت جهانی ، فناوری دریایی، تکنولوژی کنترل صنعتی ،پیشگیری و درمان بیماری های عفونی اشاره کرد.
به همچنین ساخت پایگاه های پیشرفته برای مبادلات فکری و ساخت اتاق فکر را می‌توان از دستاورد های این دانشگاه شناخت.
هر ساله تقریبا ۸۰ دانشجوی این دانشگاه در لیست دانشگاه های خارجی و داخلی قرار میگیرند و حدود ۲۵۰ دانشجو برای کارایابی به دانشکده های معتبر علوم مهندسی چین معرفی می‌شوند.

آشنایی با معماری دانشگاه ججیانگ

دانشگاه ججیانگ کشور چین معماری زیبای کاملا اروپایی دارد، که این معماری را در تمام ساختمان های خود ارائه داده. سایر امکانات این دانشگاه میتوان به اسختر، سالن های ورزشی ، زمین تنیس، باشگاه های بدنسازی، رستوران ها، سوپرمارکت ، هتل برای اسکان رایگان والدین و انواع خوابگاه ها برای دانشجویان که شامل خوابگاه های پسران و دخترانه مجزا و خوابگاه های متاهلی اشاره کرد.

PicsArt 04 29 08.04.52
معرفی دانشگاه ججیانگ (ژجیانگ) 6

پزشکی ججیانگ (ژجیانگ)

پزشکی دانشگاه ججیانگ کشور‌ چین ۶ سالست، که مورد تایید وزارت بهداشت کشور چین هست. این دانشگاه هیچ دوره مقدماتی نداره، و ورودی مستقیم از مهر داره، این دانشگاه بدون نیاز به آزمون ورودی پذیرش میگیره، برای پذیرش دانشگاه ججیانگ باید مصاحبه به زبان انگلیسی بدید، کل دوره به زبان انگلیسیت. شهریه سالانه این رشته ۴۲ هزار یوان و ۸۰۰ یوان اپلیکیشن فیست. این دانشگاه ظرفیت محدود برای ایرانیان داره و برای تحصیل در این دانشگاه دانشجویان باید سریعا با مشاوران آشنا ارتباط بگیرند تا از زمان بندی عقب نمونند.
در سال اول پزشکی دروسی از قبیل شیمی عمومی، زبان چینی ، علوم زیست شناسی، شیمی آلی ، زیست شناسی سلولی و واژه شناسی پزشکیست.
در سال دوم و سوم دانشگاه دانشجویان دروس پیش پزشکی از قبیل آناتومی، جنین شناسی، زبان چینی، فیزیولوژی، ژنتیک پزشکی، سم شناسی، طب سنتی چینی، میکروب شناسی، ایمونولوژی، آسیب شناسی ، فارماکولوژی ، پاتولوژی و پاتوفیزیولوژی را دارند.
سال چهارم دروس پزشکی آغاز می‌شوند، و دروسی از قبیل رادیولوژی، اپیدمیولوژی و غیره در انتظار دانشجویان پزشکی این دانشگاست.
سال پنجم دروس پری کلینیک و سال ششم کلینیک پیش روی شماست.

PicsArt 04 29 08.07.27
معرفی دانشگاه ججیانگ (ژجیانگ) 7

هزینه تحصیل در دانشگاه ججیانگ

از سوالات اولی که دانشجویان از مشاوران آشنا میپرسن هزینه زندگی و تحصیل دانشگاه ست، در ادامه هزینه تحصیل و زندگی در این شهر و دانشگاه رو خدمتتون به طور کامل شرح میدیم.

شهریه دانشگاه
هر رشته در این دانشگاه شهریه متفاوتی داره

  1. دوره های کوتاه مدت ۶ ماهه: شهریه بین ۳ تا ۱۶ هزار یوان
  1. شهریه دوره کارشناسی: ۱۸ تا ۴۲ هزار یوان سالانه
  2. شهریه دوره پزشکی عمومی: ۴۲ هزار یوان سالانه
  3. شهریه دوره کارشناسی ارشد: ۱۸ تا ۹۰ هزار یوان سالانه
  4. شهریه دوره دکتری: ۳۰ تا ۶۰ هزار یوان سالانه

هزینه خوابگاه و محل سکونت بسته به درخواست شما از کیفیت متفاوته ، هزینه خوابگاه ها از سالانه بین ۱۲ تا ۱۸ هزار یوان سالانست ، هزینه کرایه منزل از استادیو (منزل بدون اتاق) سالانه ۲ هزار دلار تا منزل های ۲ خواب برای دو نفر ۳۵۰۰ دلار سالانست.

هزینه امرار معاش ماهیانه در این شهر اندکی بالاتر از شهر های دیگر هست که باید بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ یوان ماهانه کافیست

سایر هزینه های دانشجویان می‌توان هزینه بیمه ۸۰۰ یوان سالانه و هزینه اقامت ۸۰۰ یوان سالانه را ذکر کرد

بورسیه های تحصیلی دانشگاه ججیانگ

دانشگاه ججیانگ همانند اکثر دانشگاه های برتر کشور چین بورسیه های مختلفی دارد، بورسیه CSC که بورسیه دولتی نیز نام دارد از انواع این بورسیه هاست که تمام هزینه امرار معاش و محل سکونت دانشجویان رو پوشش میده و ماهانه حقوق برای امرار معاش دانشجویان در نظر گرفته ، دانشگاه ججیانگ از انواع بورسیه های استانی ، دانشگاهی و موسسه ایی نیز برخوردار هست که برای رشته های مختلف متغییره، بورسیه ها هم به زبان انگلیسی و هم به زبان چینی ارائه میشه.
این دانشگاه برای رشته پزشکی عمومی به زبان انگلیسی بورسیه ارائه نمیده.

PicsArt 04 29 08.05.45
معرفی دانشگاه ججیانگ (ژجیانگ) 8

درباره شهر هانگژو

شهر هانگژو در مرکز استان ججیانگ قرار داره، دانشگاه رتبه برتر ججیانگ نیز در این شهر قرار دارد، شهر هانگژو به عنوان یکی از زیبا ترین شهر های چین شناخته میشه، از زیبایی این شهر میشه به طبیعت بی نظیر این شهر نام برد، و به همچنین دریاچه west lake، که به این شهر زیبایی منحصر به فردی داده.

از معروف ترین گردشگاه ها طبیعی این شهر می‌شود به دریاچه غربی یا شیهو که در مرکز شهر قرار گرفته و به همراه کانال بزرگ چین و پارک ملی شی شی که ثبت میراث‌ جهانی دارد نام برد.

ashnavisa

دانشگاه چاینا مدیکال

دانشگاه چاینا مدیکال یکی از پرطرفدارترین دانشگاه های دندانپزشکی و پزشکی کشور چین که زیر نظر دانشگاه کویینز لندنه، با ما تا ادامه این مقاله

ادامه مطلب »
ashnavisa

دانشگاه نانتونگ

دانشگاه نانتونگ کشور چین در ۲ سال اخیر تعداد کثیری از ایرانیان رو به سمت خود جذب کرده و قیمت مناسب این دانشگاه به همراه

ادامه مطلب »
ashnavisa

دانشگاه ژنگژو (جنگجو)

دانشگاه ژنگژو بزرگ‌ترین دانشگاه چین از لحاظ وسعت ‌و تعداد دانشجوست ، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. معرفی دانشگاه ژنگژو (جنگجو) دانشگاه

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی شده با ❤️ توسط نیاس از تیم بکساوب 

Copyright © 2023 | ashnavisa.ir