دانشگاه چاینا مدیکال

در اینجا میخوانید

تعداد دانشجو 20000

شهر شنیانگ

رنک جهانی MBBS (345) BDS (152)

تعداد ایرانیان120

دانشگاه چاینا مدیکال یکی از پرطرفدارترین دانشگاه های دندانپزشکی و پزشکی کشور چین که زیر نظر دانشگاه کویینز لندنه، با ما تا ادامه این مقاله همراه باشید تا صفر تا صد دانشگاه چاینا مدیکال رو خدمتتون شرح بدیم.

معرفی دانشگاه چاینا مدیکال (CMU)

دانشگاه چاینا مدیکال یک دانشگاه دولتی در شهر شنیانگ استان لیوانینگ کشور چین قرار دارد، این دانشگاه اولین دانشگاه پزشکی کشور چین بوده که توسط حزب کمونیست کشور چین در سال ۱۹۳۱ تاسیس شد. در ابتدا این دانشگاه یک دانشکده پزشکی نظامی متعلق به ارتش سرخ برای کارگران و دهقانان چین بوده که در نوامبر ۱۹۳۱ در شهر رویی جین در استان جیانگشی‌ تاسیس شد.
در سال ۱۹۴۰ با پیشنهاد مائو تسه تونگ و تصمیم کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، این دانشگاه به نام چاینا مدیکال تغییر نام داد. در ماه جون ۱۹۴۶ به این دانشگاه دستور داده شد که با ارتش کشور چین به شهری در شمال شرقی کشور چین برود که نام این شهر امروزه به هگانگ شناخته می‌شود، در سال ۱۹۴۸ در ماه نوامبر کل شمال چین آزاد شد و این دانشگاه به شهر شنیانگ منتقل شد و از آن زمان تا به امروز در این شهر حضور دارد.
دانشگاه چاینا مدیکال در مقطع دکتری ۶ دانشکده دارد که شامل :

  1. پزشکی پایه
  2. پزشکی بالینی
  3. زیست شناسی
  4. دندانپزشکی
  5. بهداشت عمومی و پزشکی پیشگیری
  6. پرستاری
    همچنین این دانشگاه دارای ۵ رشته کلیدی ملی و رشته آکادمیک کلیدی ملی در کشت و همچنین دارای ۴۰ بین المللی تخصصی ، شش رشته متمایز درجه یک دانشگاه ها و کالج ها در لیوانینگ به همچنین ۲۱ برنامه کارشناسی و ۷ برنامه فوق دکتری دارد.
PicsArt 05 08 10.12.31
دانشگاه چاینا مدیکال 5

دانشکده ها و کالج های دانشگاه چاینا مدیکال

این دانشگاه تنها در زمینه پزشکی ، دندانپزشکی و پیراپزشکی فعالیت تخصصی دارد و دارای ۹ دانشکدست ، این دانشکده ها عبارتند از:

  1. دانشکده علوم پایه پزشکی
  2. اولین دانشکده بالینی و اولین بیمارستان وابسته
  3. کالج بالینی دوم و بیمارستان وابسته دوم (بیمارستان شنگ جینگ)
  4. کالج بالینی سوم و بیمارستان وابسته سوم (ادغام با بیمارستان شنگ جینگ)
  5. دانشکده بالینی چهارم و بیمارستان وابسته چهارم
  6. دانشکده دندانپزشکی و بیمارستان دندانپزشکی وابسته
  7. دانشکده بهداشت عمومی
  8. دانشکده پزشکی قانونی
  9. دانشکده پرستاری

رنکینگ و رتبه دانشگاه چاینا مدیکال

رشته پزشکی عمومی در دانشگاه چاینا مدیکال از سال 1978 به زبان انگلیسی تدریس می شود.
در گزارش اخبار جهانی ایالات متحده که از دانشگاه های برتر جهان گزارش داده ، بهترین دانشگاه های جهان برای رشته پزشکی عمومی، دانشگاه چاینا مدیکال رتبه 345 در جهان، 55 در آسیا و رتبه 10 در چین را دارد .
طبق رتبه بندی CWTS در سال ۲۰۱۸ و به همچنین رتبه بندی دانشگاه های خود کشور چین 2018، دانشگاه چاینا مدیکال در میان دانشگاه های پزشکی برتر در چین قرار گرفت.
همچنین توسط وزارت آموزش چین MOE برای جذب دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل به زبان انگلیسی تأیید شده.
در فهرست جهانی دانشکده‌های پزشکی سازمان بهداشت جهانی، رشته MBBS به زبان چینی، ژاپنی و انگلیسی تدریس می‌شود.
CMU دارای سه بیمارستان بزرگ و مدرن وابسته است که دانشجویان می توانند در سال آخر ، کارآموزی یا اینترنشیپ را در این بیمارستان ها بگذرونند.
بیمارستان شنگ جینگ این دانشگاه برای زنان و زایمان یکی از مشهورترین بیمارستانهاست.

دانشگاه چاینا مدیکال در کجاست؟

این دانشگاه در یکی از شهر های استان لیوانینگ به نام شهر شنیانگ قرار دارد،
شهر شنیانگ یک شهر در شمال شرقی کشور چینه که در زمستان آب و هوای نسبتا کوه پایه ایی داره.
شهر شنیانگ که در مرکز استان لیوانینگ قرار دارد دارای ۴۲ میلیون نفر جمعیت دارد، این شهر به عنوان یک شهر صنعتی و زیبا کشور چین به شمار می‌رود که بزرگترین کارخانه های خودروسازی چین در این شهر قرار دارند. به همچنین فضای سبز و آب و درختکاری که در سطح شهر انجام شده جلوه زیبایی به شهر شنیانگ داده.
شنیانگ تابستان ، بهار و پاییز های مطلوبی دارد و زمستان هایی همراه با برف دارد ، این شهر دارای جاذبه های توریستی فراوان هست که توریست ها رو از سراسر جهان به خود جذب کرده است.

PicsArt 05 08 10.13.05
دانشگاه چاینا مدیکال 6

دانشجویان بین الملل دانشگاه چاینا مدیکال

این دانشگاه از سال ۱۹۳۱ که تاسیس شد هر ساله دانشجویان چینی رو برای تحصیل جذب می‌کرد ولی این دانشگاه از سال ۲۰۱۰ رسما به دانشجویان بین الملل پذیرش خود را آغاز کرد ولی این دانشگاه اولین دانشجوی بین الملل خود را در سال ۱۹۷۶ گرفت
سالانه تعداد دانشجویان این دانشگاه بیشتر شد و به شکلی که تا به امروز بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی خارجی دارد.
این دانشگاه از حدود ۷۰ کشور جهان پذیرای دانشجویانه این کشور ها شامل ایران، امریکا ، انگلستان ، ژاپن ، هلند ، استرالیا ، هند و غیره.

امکانات دانشگاه چاینا مدیکال

این دانشگاه با اینکه نسبت به دانشگاه های هم رتبه خود تازه تاسیس تر هست ولی امکانات آموزشی و رفاهی بالایی دارد.
در ابتدا این دانشگاه زیر نظر دانشگاه کویینز لندن می‌باشد و سالانه به هزینه دانشگاه ۲ هفته دانشجویان به بریتانیا برده می‌شوند.
یکی از امکانات خوب دانشگاه چاینا مدیکال کتابخانه های این دانشگاست ، این دانشگاه دارای یک کتابخانه بزرگ چند میلیون جلدی ملیست که تمام منابع به طور کامل در دسترس دانشجویان را قرار می‌دهد این کتابخانه در محیط دانشگاست ، به همچنین این دانشگاه‌ در بخش کلاس های درسی خود یک کتابخانه کوچکتر دارد که دانشجویان در زمان استراحت کلاس ها می‌توانن از آن استفاده کنند.
این دانشگاه بدون شک یکی از بزرگ‌ ترین و مجهز ترین آزمایشگاه های چین را دارد، آیت دانشگاه دارای بیش از ۶۰۰ آزمایشگاه مختلفه که دارای سالن های تشریح برای پزشکی عمومی می‌باشد و به راحتی در دسترس دانشجویان پزشکی قرار دارد.
از سایر امکانات این دانشگاه میشه به زمین های ورزشی ، باشگاه های بدنسازی ، استخر ها ، زمین تنیس ، زمین بسکتبال ، زمین فوتبال ، رستوران ها ، خوابگاه ها ، هتل ها برای اسکان رایگان والدین برای دیدار فرزندانشان و سالن های غذاخوری حلال اشاره کرد.

PicsArt 05 08 10.13.37
دانشگاه چاینا مدیکال 7

خوابگاه های دانشگاه چاینا مدیکال

این دانشگان دارای خوابگاه های یکنفر برای دانشجویان خارجیست .
این خوابگاه ها کاملا مجهز هستند و دارای سیستم گرمایش و سرمایشی مناسب هست ، تمام وسایل اتاق به طور کامل در داخل اتاق برای دانشجویان فراهم هست که شامل تخت و وسایل استراحت ، میز و صندلی مطالعه ، حمام دستشویی مجزا ، بالکن جداگانه و اشپزخانه مشترک هستند
خوابگاه ها در دو کیفیت در دسترس هستند خوابگاه نوع B قدیمی ساخت و سالانه ۵۷۰۰ یوان هست
خوابگاه نوع A خوابگاه مجهز تر و بزرگ‌ تر نسبت به نوع B هست که سالانه ۷ هزار یوان هست.
اگر برای رزرو خوابگاه نیاز به کمک داشتید مشاوران آشنا همانند دانشجو های خود در خدمت شماست و میتونیم برای رزرو کمکتون کنیم.

رشته های پر طرفدار دانشگاه چاینا مدیکال

پزشکی عمومی
طول دوره: ۶ سال
شهریه: ۴۰ هزار یوان سالانه
خوابگاه: ۶ تا ۷ هزار یوان سالانه
هزینه زندگی: ۱۵۰۰ یوان ماهانه
هزینه ویزا: ۸۰۰ یوان سالانه
هزینه بیمه: ۸۰۰ یوان سالانه

دندانپزشکی عمومی
طول دوره: ۵ سال
شهریه: ۴۰ هزار یوان سالانه
خوابگاه: ۶ تا ۷ هزار یوان سالانه
هزینه زندگی: ۱۵۰۰ یوان ماهانه
هزینه ویزا: ۸۰۰ یوان سالانه
هزینه بیمه: ۸۰۰ یوان سالانه

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه

بر خلاف مشاوره سایر موسسات این دانشگاه اصلا نیاز به مدرک زبان ندارد، شما در این دانشگاه تنها با ترجمه ها مدارکتون و تمکن مالی نیازی میتونید پذیرش بگیرید ، این دانشگاه مصاحبه دارد، تیم آشنا با این دانشگاه قرارداد داره و بدون مدرک زبان براتون پذیرش میگیره ، شما میتونید بدون داشتن مدرک زبان پذیرش بشید
مدارک مورد نیاز

  1. یک قطعه عکس ۳ در ۴
  2. اسکن تمام صفحات پاسپورت
  3. اسکن ترجمه اصل گواهی دیپلم
  4. اسکن ترجمه ریزنمرات دیپلم
  5. تمکن مالی

سوالات مهم دانشجویان

  1. آیا این دانشگاه مورد تایید هست؟
    بله این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هست
  2. سالانه چندتا ایرانی اعزام میشن؟
    نزدیک به ۳۰ دانشجو سالانه
  3. درس خوندن در این دانشگاه سخت نیست؟
    خیر سخت نیست ، جزوات آماده هدیه موسسه به شما داده میشه
  4. حتما باید پریمدیکال بخونیم؟
    این دانشگاه پریمدیکال ندارد
  5. آیا پس از تحصیل میشه به ایران برگشت؟
    بله این دانشگاه مورد تایید ایران هست و شما بعد از فارغ التحصیلی نیاز به گذروندن هیچ دوره ایی ندارید و پس از گذشتن از مراحل ارزشیابی به راحتی میتونید در ایران مشغول به کار بشید
  6. این دانشگاه برای چه دانشجویانی پیشنهاد میشه؟
    بدلیل قیمت مناسب و کیفیت رفاهی و آموزشی بالا این دانشگاه و تعداد بالا ایرانیان ، تیم آشنا این دانشگاه رو به شما پیشنهاد میده ، این دانشگاه انواع مختلف رشته ها رو داره که هر دانشجو میتونه با دست رشته مورد علاقه ش رو انتخاب کنه
PicsArt 05 08 10.14.33
دانشگاه چاینا مدیکال 8

چرا کشور چین را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

در طی این چند سالی که گذشت کشور چین تنها کشوری بود که بدون آزمون ورودی مانند یوس‌ و تومر ، بدون دوره مقدماتی مثل پادفک و بدون مدرک زبان و مصاحبه به متقاضیان ایرانی پذیرش داده و اغلب دانشگاه های این کشور جزو دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایرانه ، که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی میتونن به ایران برگردن و بدون هیچ طرحی مستقیما مشغول به تحصیل بشن.
بدلیل این که این دانشگاه ها مورد تایید ایران هست دانشجویان میتونن بعد از گذروندن یک سال و نیم ، 3 ترم به ایران برگردن و الباقی تحصیلشون رو در دانشگاه های پردیس خودگردان و دانشگاه های آزاد اسلامی ایران ادامه بدن.
و به همچنین چون دانشگاه های چین مورد تایید هستن دانشجویان میتونن از ارز دولتی بهره ببرند که کمک بزرگی به هزینه های تحصیلشون میکنه.
کشور چین به دانشجویان اجازه کار میده که دانشجویان میتونن 40 ساعت در ماه کار کنن که بتونن هزینه امرار معاش و محل سکونت خودشون رو تامین کنند.
مزایای تحصیل در کشور چین در همین چند پاراگراف خلاصه نمیشه، این کشور قطب اقتصاد جهان ، و تمامی کشور ها از لحاظ اقتصادی به چین وابسته هستن، این امر باعث افزایش آبادانی و رفاه شهری شده و دانشجویان حاضر در کشور چین از بالاترین سطح رفاه و امکانات شهری بهره میبرند.
این کشور ارتباطات خوبی با ایران داره و ایرانیان حاضر در کشور چین از طرف مردم چین مورد احترام بوده و این فرهنگ غنی و کامل چین و خونگرم بودن مردمان این کشور فضای دلنشین حین تحصیل برای دانشجویان فراهم کرده و به همچین کشور‌ چین جزو امن ترین کشور های جهان شناخته میشه.
دانشجویان حین تحصیل از انواع بورسیه هایی که با پیشرفت تحصیلی بهرمند میشن که به نفرات اول تا پنجم کلاس تا 50 درصد تخفیف شهریه داده میشه که این امر باعث ایجاد فضا رغابتی بین دانشجویان شده که دانشجو با تحصیل روزانه خود کمک بت هزینه های تحصیلی خود میکنه.
موسسه آشنا در 24 ساعت از شبانه روز در هفت روز هفته آماده پاسخگویی به شما متقاضیان می‌باشد ، اگر سوالی در خصوص این دانشگاه و یا تمایل به تحصیل در این دانشگاه را داشتید با تیم ما در ارتباط باشید .

ashnavisa

دانشگاه نانتونگ

دانشگاه نانتونگ کشور چین در ۲ سال اخیر تعداد کثیری از ایرانیان رو به سمت خود جذب کرده و قیمت مناسب این دانشگاه به همراه

ادامه مطلب »
ashnavisa

دانشگاه ژنگژو (جنگجو)

دانشگاه ژنگژو بزرگ‌ترین دانشگاه چین از لحاظ وسعت ‌و تعداد دانشجوست ، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. معرفی دانشگاه ژنگژو (جنگجو) دانشگاه

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی شده با ❤️ توسط نیاس از تیم بکساوب 

Copyright © 2023 | ashnavisa.ir